voorbeeld

The Justin Campaign

The Justin Campaign werd in 2008 opgericht als herinnering aan de tragische zelfmoord van Justin Fashanu 10 jaar eerder. Fashanu staat bekend als de eerste voetballer die er openlijk voor uitkwam homo te zijn. De campagne wil bewustwording creëren rond homofobie in het amateurvoetbal en het profvoetbal. The Justin Campaign wil vooral stereotypen en misverstanden…

Sporten met het hele gezin

Ondanks de bewezen positieve effecten, slaagt 60% van alle Vlaamse gezinnen er niet in om de norm van een half uur per dag sport te halen. Maar er is ook goed nieuws: in 95% van de gezinnen is er minstens één iemand die aan sport doet. Hij is de gedroomde ambassadeur om zijn gezinsleden mee…

Sportparticipatie van meisjes en vrouwen met een etnisch-cultureel diverse achtergrond

Het traject sportparticipatie van meisjes en vrouwen met een etnisch-cultureel diverse achtergrond focust op een afgebakende doelgroep. Een groep die minder participeert aan sport en soms belemmeringen ervaart bij de deelname aan sport in een club. De nood om aandacht te besteden aan dit thema en deskundigheid op te bouwen is groot. Een werkgroep vertegenwoordigd…

Campagne ‘This Girl Can’

‘This Girl Can’ is een nationale campagne van Sport England om meisjes en vrouwen, ongeacht hun stijl, uiterlijk, conditie, leeftijd, enzovoort aan het sporten te krijgen. Verschillende This Girls Can-filmpjes willen het ‘echte’ beeld van sportende meisjes en vrouwen tonen – ontdaan van het maatschappelijke ideaalbeeld van sportende meisjes en vrouwen. Op de eerste plaats…

Us Girls

‘Us Girls’ van de organisatie Street Games (UK) werd opgericht om de sportparticipatie en fysieke activiteit van meisjes en jonge vrouwen uit kwetsbare gemeenschappen te verhogen en verduurzamen.